خانه چند سال ساخت بخریم ؟ خانه نو، 5 یا 15 سال ساخت!
نوشته شده توسط : بهزاد

باید قبول کنیم بازار مسکن در کشورمان شرایط بسیار منحصر به فردی دارد. قصد افراد برای ورود به این بازار هر چه که باشد مسلماً با ریسک‌هایی مواجه خواهد بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید خانه یا آپارتمانی برای خود وارد این بازار شده‌اید مسلماً با قیمت‌های کنونی آشنایی پیدا کرده‌اید. برای انتخاب خانه و  آپارتمان مناسب باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد که یکی از آن‌ها قدمت ساختمان است که تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آپارتمان هم خواهد گذاشت.

چرا باید خانه‌های بالای 15 سال ساخت بخریم؟

 

چرا قدمت خانه مهم است؟

افراد با هدف‌های مشخصی به بازار خرید و فروش مسکن وارد می‌شوند. برخی صرفاً به دنبال سرمایه گذار‌ی و برخی هم به دنبال فراهم کردن سقفی ایده آل برای خود و خانواده خود هستند. اولویت‌های هر یک از این گروه‌ها متفاوت خواهد بود. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند مسلماً به دنبال سود هستند و شاید خرید واحد‌های تازه ساخت با توجه به حاشیه سودی که دارند چندان گزینه مناسبی نباشد. در هر صورت اگر هدف فرد، سرمایه گذاری بلند مدت باشد مسلماً خرید واحد‌های تازه ساخت هم می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

در خصوص افرادی که به دنبال خرید خانه‌ای برای خانواده و زندگی هستند، پاسخ به پرسش «خانه چند سال ساخت بخریم» مقداری متفاوت خواهد بود. این افراد در انتخاب خود اولویت‌های دیگری خواهند داشت و آسایش و رفاه را هدف اصل خود قرار می‌دهند.

 

خانه چند سال ساخت بخریم یا نه؟

این موضوع و پاسخ پرسش خانه چند سال ساخت بخریم برای کسانی که به دنبال فراهم کردن سقفی بالای سر خانواده خود هستند هم، بستگی به شرایط مختلفی دارد. بودجه فرد عامل تعیین کننده اصلی است. خانه‌های تازه ساخت قیمت بالاتری دارند. در صورتی که بودجه لازم را در اختیار دارید خرید این خانه‌ها انتخابی مطمئن خواهد بود. در صورتی که با کمبود بودجه مواجه هستید پس باید به سراغ خانه‌های چند سال ساخت بروید. خانه‌ها حتی بعد از گذشت یک سال از تاریخ ساخت هم با افت قیمت فاحشی مواجه خواهند شد.

به طور کلی قیمت آپارتمان‌های چند سال ساخت واقعی‌تر است و قیمت خانه‌های نوساز بیشتر سلیقه‌ای و غیر واقعی تعیین می‌شود. از طرفی هم دقت داشته باشید که خانه 5 ساله با 7 یا 8 ساله و یا ملک 15 ساله با ملک 17 یا 18 سال تفاوت چندانی وجود نخواهد داشت. آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده چه برای رهن و اجاره و چه خرید و فروش 10 تا 30 درصد گران‌تر از قیمت پایه منطقه نرخ‌گذاری می‌شوند و تفاوت قیمتی فاحشی با هم دارند؛ بنابراین خریدارانی که مشکل تأمین بودجه دارند بهتر است به جای خرید خانه‌های نوساز به دنبال خرید آپارتمان‌ با ساخت بالا باشند.

خانه چند سال ساخت بخریم یا نه؟

چرا باید خانه 5 سال ساخت بخریم؟

همین‌طور که در بالا نیز عنوان شد خانه 5 سال ساخت با خانه‌های 7 تا 8 سال ساخت از نظر قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. خانه‌های 5 سال ساخت علاوه بر افت قیمتی زیادی که در مقایسه با خانه‌های نوساز دارند از نظر کاربری هم در شرایط مناسبی هستند و انتخاب آن هم برای سکونت و هم برای سرمایه گذاری می‌تواند انتخابی مناسب باشد. طراحی داخلی این خانه‌ها را با کمی هزینه، می‌توانید بهبود ببخشید.

چرا باید خانه‌های بالای 15 سال ساخت بخریم؟

این خانه‌ها با توجه به قدمتی بالایی که دارند با افت قیمتی بسیار زیادی مواجه هستند و تنها مزیت آن‌ها هم این قیمت پایین است. همین موضوع بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت و سوی این واحد‌های آپارتمانی می‌کشاند تا با کمی تغییرات و تعمیرات و بهبود شرایط کلی آن را با قیمت‌هایی بالاتر البته پایین‌تر در مقایسه با خانه‌های نوساز و چند سال ساخت به فروش برسانند.

باید توجه داشت که اگر قصد سکونت چند ساله در این ساختمان‌ها و سپس فروش آن‌ها را دارید در واقع شما بعد از سکونت باید یک خانه 20 سال ساخت را بفروشید که واقعاً هم کار بسیار دشواری خواهد بود و هم اینکه افت قیمتی شدیدی خواهد داشت. خرید این واحد‌های ساختمانی برای سرمایه گذاری گزینه بسیار بهتری هستند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: